A KTM első egyhengeres utcai motorja, ami idővel klasszikussá nőtte ki magát azzal, hogy vegyítette az extrém szórakozásra való képességet a nyers és radikális kinézettel. 2017-ben a teljesen újragondolt 690 DUKE sem tér le az ősei által kijelölt útról, de a KTM-től kapott néhány olyan finomságot aminek köszönhetően még időtállóbb lett.
Apropó: bevenni egy kanyart még sohasem volt ekkora móka..
Lökettérfogat: 690 ccm
Motor: 1 henger, 4 Ütem
Furat/löket: 105/80 mm
Lóerő: 72
Indítás: önindító
Váltó: 6 fokozat
Primer áttétel: 36:79
Szekunder áttétel: 16:40
Kuplung: PASC (TM) kuplung, hidraulikus működtetésű
EMS: Keihin KIR RBW, dupla gyújtással
Váz:Króm-molibdén-acél rácsos keret, porszórt
Első felfüggesztés:WP upside-down Ø 43 mm
Hátsó felfüggesztés: WP shock absorber with Pro-Lever linkage
Rugóút elöl: 135 mm
Rugóút hátsó: 135 mm
Tárcsafék: 320 mm Brembo négydugattyús radiális rögzített féknyereg, féktárcsa , 260 Brembo egydugattyús úszó féknyereggel, féktárcsa
Hajtás:X-Ring 5/8 x 1/4"
ABS: Bosch 9M + két csatornás ABS (lekapcsolható, opcionális Supermoto mód)
Körmány szöge: 63,5 °
Tengelytáv: 1466 ± 15 mm-
Hasmagasság: 192 mm
Ülés magasság: 835 mm
Tank kapacitás: 14 l
Súly: 148,5 kg