The decision to add, of all things, a completely new two-stroke model to the brand new Freeride segment may seem strange – but only at first glance. And mostly to those who have not yet had the chance to enjoy the punch of a burly two-stroke within a light and agile off-road chassis. However, those who have had that pleasure know: Such an engine epitomises the kind of response you want from a FREERIDE, because after all, the hot, burning gases hit the piston twice as often. This means that even KTM's two-stroke enduros, designed for maximum power, churn out gut-wrenching torque from the low rev range in an absolutely glorious manner. And as the FREERIDE 250 R's engine, true to the Freeriding ideal, is designed not for maximum power, but for a pleasant torque response and optimum rideability, this is where the concept of enjoyable off-roading comes to full fruition.
Motor típusa | egyhengeres, 2-ütemű, folyadék hűtéses |
Furat x Löket | 66,4 / 72 mm |
Hengerűrtartalom | 249 köbcentiméter |
Keverékképzés | |
Gyújtás | |
Indító rendszer | Elektromos |
Kenés | Pressure lubrication |
Erőátvitel | 6 fokozatú, körmös kapcsoló |
Primer áttétel | 26:72 |
Végáttétel | 14:46 (12:46) |
Váz típusa | Perimeter steel-aluminium composite frame |
Villaszög | 67° |
Felfüggesztés elöl | WP Suspension4357 MXMA |
Felfüggesztés hátul | WP Suspension 4618 PDS DCC |
Rugóút elöl / hátul | 250 / 280 mm |
Kerékabroncs elöl | |
Kerékabroncs hátul | |
Fékek elöl | Tárcsafék radiálisan szerelt négydugattyús féknyereg, 260 mm-es tárcsával |
Fékek hátul | Tárcsafék radiálisan szerelt kétdugattyús féknyereg, 210 mm – es tárcsával |
Gumiabroncs elöl | |
Gumiabroncs hátul | |
Üzemanyagtartály | 7 liter |
Tengelytáv | 1418 mm |
Ülés magasság | 915 mm |
Önsúly | 92,5 kg |